مایع حیاتــــــ

ماندنی،لاک پشت آب ‌بان که به دعوت دبیرخانه هفتمین اجلاس جهانی آب، به کشور کره جنوبی سفر کرده بود، با تحسین هیات های نمایندگی کشورها و برگزار کنندگان اجلاس مواجه شد. 
این اجلاس با شعار« آب برای آینده ما » و با حضور 35 هزار نفر از مدیران و متخصصان سراسردنیا، بزرگترین رویداد جهانی حوزه آب، محسوب می شود. 
ماندنی با کمپین« Biggest Ocean = Water Conservation» در این اجلاس هفت روزه حضور یافت والگوی « آب بان» را به عنوان روشی ساده، فراگیر و موثر دربهینه سازی مصرف آب، تبیین کرد. جالب‌تر این که دبیرخانه اجلاس به منظورمعرفی و الگوسازی ماندنی، سمینارتخصصی با موضوع « لاک پشت آب بان، ایفای مسئولیت فرهنگی برای حفظ آب» برگزار نمود و از کمپین « بزرگترین اقیانوس، مصرف بهینه آب است» به شدت استقبال شد. درخشش ماندنی درحالی بود که بسیاری از کشورها، نمادهایی مشابه ماندنی برای ترویج مصرف بهینه آب دارند که سابقه برخی از این نمادها به بیش از 40 سال می رسد.
برگزاری سمینار تخصصی توسط لاک پشت آب بان، در رسانه های کره جنوبی نیز انعکاس یافت و نشریه اجلاس، نماد سازی لاک پشت آب بان برای ترویج مصرف بهینه آب را به عنوان الگویی هوشمندانه و خلاق، معرفی کرد. همچنین هیات های نمایندگی هفت کشور از ماندنی برای سفر به کشورشان و اجرای برنامه مشترک در زمینه بهینه سازی مصرف آب، دعوت کردند. 
استقبال دانش آموزان و معلمان کره ای نیز از ماندنی، بسیار چشمگیر بود.
مهندس چیت چیان، وزیر نیرو ومهندس میدانی معاون آبفای وزارت نیرو نیز که در اجلاس حضور داشتند، از حضور اثرگذار ماندنی در اجلاس قدردانی کردند. 
ماندنی در سال 1392 نیز به دعوت سازمان بین المللی راپمی، به کویت سفر کرد و برای تبیین اهداف و برنامه هایش در زمینه محیط زیست دریایی، سخنرانی نمود. 
ماندنی، عروسک ترویجی(mascot) است که با الهام از لاک پشت خلیج فارس و به منظور ترویج حفظ محیط ‌زیست دریایی و بهینه سازی مصرف آب، طراحی و ساخته شد. 

مایع حیاتــــــ
آنچه باعث شد از بین گونه های مختلف موجودات دریایی، لاک پشت خلیج فارس به عنوان نماد انتخاب شود به ماجرایی واقعی و جالب برمی گردد. در سال 1387 یک لاک پشت بزرگ دریایی ازگونه پشت سبز در نزدیکی ساحل عسلویه با قایق موتوری برخورد کرد و به شدت زخمی شد. کارکنان پتروشیمی مبین، لاک پشت زخمی را به آبگیر بزرگ مجتمع انتقال دادند و دو ماه از آن مراقبت کردند. آنها لاک پشت زخمی را ماندنی نام نهادند. وقتی ماندنی بهبود یافت، کارکنان پتروشیمی و کودکان عسلویه، آن را به آغوش دریا بازگرداندند. 
ماندنی درسال 93 به ابتکار شرکت آب منطقه ای زنجان وباهمکاری آموزش وپرورش و صدا وسیمای مرکز زنجان باحضور درمدارس استان در راستای اجرای طرح داناب وپرسش مهر ریاست محترم جمهوری ودردهمین نمایشگاه بین الملی صنعت آب وتاسیسات آب وفاضلاب کشور ودردومین جشنواره ونمایشگاه توانمندی های بهره برداری ونگهداری درصنعت آب وفاضلاب کشو ر شرکت نمود و پس از ارزیابی بعمل آمده از سوی داوران جشنواره درفرهنگ سازی مصرف بهینه آب شرکت آب منطقه ای زنجان مقام اول کشوری را کسب نمود.

مایع حیاتــــــ