gallery-1432242592-ford-f-150-desert

در حال حاضر جهان با بحرانی به نام کم آبی رو به رو است و از این رو دیگر هر فردی باید مصرف آب خود را کاهش دهد تا جهان کمتر با این مشکل دست و پنجه نرم کند. در این میان شستشوی ماشین‌ها نیز یک موضوع جنجالی است که بسیاری با وجود این که علاقه بسیار زیادی به تمیز بودن خودروی خودشان دارند، اما با سوالی در خصوص مصرف آب مواجه می‌شوند و نمی‌دانند که تمیز بودن ماشینشان مهم‌تر است یا میزان مصرف آب. البته که هر دو مهم هستند اما در این مقاله تصمیم داریم تا راه‌هایی را فرا بگیریم که از طریق آن‌ها قادر باشیم با یک لیوان آب، تمام خودروی خود را تمیز کنیم. پس همراه ما باشید.

landscape-1432239740-getty-california-lake-oroville

 

در تمیز کردن ماشین آب همه چیز نیست!

gallery-1432138821-dripping-hose1

اگر همیشه ماشین خود را با آب زیادی می‌شویید و محیط مناسبی را نیز برای این کار در اختیار دارید که خودرو می‌تواند به خوبی خشک شود، باز هم ممکن است که کثیفی‌های ماشین از بین نرود. شما باید قبل از این که خودروی خود را با آب و اسفنج بشورید، می‌بایست کثیفی‌های آن را از بین ببرید، زیرا در شرایط عادی و شستن با آب، بسیاری از آن‌ها باقی می‌ماند.

 

مواد شوینده

1432238189-ecogreenautoclean-spray

همان طور که گفته شد بهتر است که قبل از شستشوی اتومبیل، کثیفی‌های آن را از بین ببریم اما اگرچه مقدار کمی آب می‌تواند ما را در این امر یاری کند اما یک فرد با تجربه در این خصوص می‌گوید که بهتر است برای پاک کردن اولیه لکه‌ها از مواد شوینده‌ای استفاده کرد که بیشترش از آب تشکیل شده است و باعث می‌شود که لکه‌های ساده‌تر از بین بروند. اگر این لکه زدایی را با آب انجام دهید نیز لکه و کثیفی از بین خواهد رفت اما استفاده از این مواد باعث می‌شود که پلیمر موجود در آن‌ها بر روی بخش تمیز شده باقی بماند و همانند اینکه واکس کشیده‌اید به نظر برسد.

دستمال، سلیقه و عمل!

1432241200-freedom-microfiber-towel-1

بعد از اینکه لکه‌های اصلی موجود بر روی ماشین را پاک کردید نوبت به این می‌رسد که کل خودرو را تمیز کنید. این کار را با یک دستمال حوله‌ای و میکروفایر انجام دهید و این همان جایی است که باید از آن یک لیوان آبی که می‌گفتیم استفاده کنید. دستمال را خیس کنید و دست به کار شوید. البته افراد با تجربه در این خصوص می‌گویند که میزان تمیزی خودرو با نوع دستمال رابطه مستقیم دارد و به همین دلیل می‌بایست دستمال شما حتما میکروفایبر باشد تا بتوانید توسط آن یک خودروی بسیار تمیز داشته باشید. افراد معتقد هستند که دستمال‌های ارزان قیمت میکروفایبر بسیار نازک هستند و کثیفی‌ها درون آن جا نمی‌شود و در نتیجه خودروی شما کثیف خواهد ماند.

 

شلنگ آب را فراموش کنید!

gallery-1432241727-water-droplets-car-hood

بسیاری از افراد از شلینگ آب برای شستشوی خودروی خود استفاده می‌کنند و این باعث می‌شود که مصرف آب زیادی را داشته باشند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید در شرایط عادی هر دقیقه شستن خودرو با شلنگ 10 گالن آب را مصرف می‌کند و اگر شستشوی شما 10 دقیقه طول بکشد حدود 100 گالن آب برای شستن خودرو مصرف می‌کنید. البته شستن خودرو نیز با آب چندان نمی‌تواند تضمین کند که ماشین شما تمیز شده است و اگر توجه کرده باشید، بعد از شستن خودرو با آب کمی تاخیر در خشک کردن آن داشته می‌تواند لکه‌های قطره آب در آینه‌ها و شیشه خودرو را باقی بگذارد که چندان جالب نیست.

 

تمیز کردن خودرو را به تعویق نیندازید!

gallery-1432242592-ford-f-150-desert

زمانی که ما یک لباس را برای روز نخست می‌پوشیم، دیگر نمی‌توان آن را به مدت دو هفته متوالی پوشید؛ زیرا کثیف می‌شود و می‌بایست آن را به ماشین لباس شویی سپرد تا تمیزش کند و دوباره قابل استفاده باشد. این موضوع برای خودروها نیز وجود دارد و شما می‌بایست به طور منظم خودرویتان را تمیز کنید؛ زیرا هرچه قدر در این امر کم کاری کنید میزان کثیفی ماشین زیادتر خواهد بود و در مقابل برای تمیز کردن آن لازم است که وقت بیشتری را صرف کنید. پس بی‌درنگ دست به کار شوید و به طور منظم (یک یا دو بار در هفته) خودرو را تمیز کنید. در این صورت هم برای هر بار تمیز کردن ماشین وقت کمتری را خواهید گذاشت (زیرا کمتر کثیف شده است)‌ و هم همیشه ماشینی تمیز را سوار خواهید شد.

البته برخی نیز از کارواش برای تمیز کردن خودروی خود استفاده می‌کنند اما بهتر است توجه کنید با وجود اینکه در این صورت دیگر شما به شخصه دست به کار نمی‌شوید اما در مقابل همچنان آب زیادی مصرف می‌شود.