خوددرمانی با آب

خوددرمانی با آب

توضیحات : کتاب حاضر بر پایه جدیدترین دانش میکروآناتومی و فیزیولوژی آناتومی درباره اهمیت آب برای سلامت و بهزیستی نوشته شده است. بدین ترتیب در کتاب اطلاعاتی درباره مراحل شکل‌گیری پزشکی معاصر، دلایل نیاز بدن به آب، تعریف کم آبی مزمن، بیماری‌های مربوط به کم آبی، مواد معدنی موجود در آب و ضرورت آن‌ها برای بدن و … ارائه شده است. پوکی استخوان، کمر درد، نقرس، کرنوری، قلب و … از بیماری‌های پرداخته شده در کتاب هستند. هدف از این نوشتار آگاه شدن عموم مردم از تأثیرات زیان‌بار کم آبی مزمن در بدن از کودکی تا پیری بوده است. این کتاب تنها اثر ایرانی است که به ۳۰ زبان زنده دنیا ترجمه شده.

 نویسنده : فریدون باتمانقلیج
 تعداد صفحه : 329
 حجم فایل : 3,150 کیلوبایت
 لینک دانلود مستقیم کتاب

--------------------------------------------------------------------------------------

 آب مجازی

 آب مجازی

توضیحات : افزایش روز افزون قیمت انرژی و بحران آب و مواد غذائى از عمده‌ترین چالش‌های اخیر جهان است، از طرفی افزایش جمعیت جهانى، آبادى و توسعه اقتصادى و صنعتی ( شروع دوران فراصنعتی دوم یا دوران انقلاب صنعتی سوم) در دهه‌هاى آینده، به خصوص در کشورهای در حال توسعه که سعی می کنند سریعاً توسعه کشور خود را به اولین نقطه مسیر رو به تزاید توسعه جهانی برسانند ، سیاستمداران و اندیشمندان جهان را ناگزیر خواهد کرد، به فکر تولید و یافتن منابع جدید آب و انرژی بیافتند. نباید فراموش کرد که ذخایر انرژی های فسیلی جهان در حال خالى شدن هستند و کاهش منابع آب شیرین که در ارتباط تنگاتنگ با انرژی است نیز تهدید آمیز شده است، بررسی دلایل و اقدامات صورت گرفته گذشته نشان می دهد دو بخش آب و انرژی در جهان در صورت مدیریت تولید و مصرف استراتژیک و هوشمندانه ، به سادگی قادر به تامین طولانی مدت مایحتاج زندگی بشر هستند. با این وجود، تامین و حفظ منابع آب به عنوان یک منبع تجدیدشدنى برای تولید انرژی، مطرح است و لازم است متفکران دنیا نگرش‌ها و راهکارهای جدیدی را برای اطمینان بخشی به ساکنین کره خاکی، از بابت تامین امنیت آب و انرژی ارائه نمایند چرا که آب و انرژی، تاثیرات مستقیمی روی مواد غذایی مردم جهان دارند و این موضوع اهمیت پرداختن به آن‌ها را دو چندان می کند.

باید با مهندسی مجدد کلیه روش‌های قبلی تجدید نظر شده و مصارف کنترل گردیده، تا دانسته شود که ناسازگارى‌ها در رویه‌هاى اخیر کدام ها هستند؟ یک برنامه‌ریزى راهبردى همه جانبه با دیدگاه ارتباطات آب و انرژی و مواد غذایی و زراعت و غذا خصوصاً رابطه با محیط زیست باید برای تمام جهان نوشته شود. نویسندگان در این کتاب راه حلی برای تسکین کمیابى آب و مدیریت توزیع جهانی آن ، ارائه خواهند کرد. اکنون زمانی است که دست اندر کاران مدیریت منابع آب در جهان به این باور برسند که آب به یک کالای اقتصادی و حتی سیاسی و استراتژیک تبدیل شده است و همانند سایر کالاها دارای بازار‌های عرضه و تقاضای واقعی است و می توان با روش‌های اقتصادی و آنالیز حساسیت میزان وابستگی به آن را مورد ارزیابی قرار داد و در شدت عرضه و تقاضای آن با برنامه‌ریزی استراتژیک، دست برد و آینده را به نفع بشریت ترسیم کرد.

نویسنده : تورج مهدی زاده ملاباشی
تعداد صفحه : 116
حجم فایل : 1,130 کیلوبایت
لینک دانلود مستقیم کتاب

--------------------------------------------------------------------------------------

دنیای زیر آب

دنیای زیر آب
توضیحات : کره زمین از نظر آنکه دمای سطحی آن به قدری است که وجود آب را در هر سه حالت مایع ، جامد و گاز امکانپذیر میکند، در میان سیارات منظومه شمسی ، سیارهای غیر عادی است. از این گذشته ، تا آنجا که میدانیم، کره زمین تنها جرم منظومه شمسی است که در آن اقیانوسهایی وجود دارد. در واقع ، بهتر این بود که گفته شود اقیانوس ، زیرا اقیانوسهای آرام ، اطلس ، هند ، منجمد شمالی و منجمد جنوبی اقیانوس یکپارچهای هستند پر از آب شور ، و میتوان قارههای اروپا ، آسیا ، آفریقا و آمریکا و خشکی های کوچک تری مانند قطب جنوب و استرالیا را جزیرههای این اقیانوس یکپارچه پنداشت. چنانچه در دفتر اول از مجموعه ی دنیای پیرامون ما، وعده داده شد، دفتر دوم به دنیای زیر آب می پردازد. آن چه در پیش رو دارید گوشه ی بسیار کوچکی از حیات شگفت انگیز و متنوع اعماق آب های این کره ی خاکی را نشان می دهد. کره ی ما، زمین، با سخاوتمندی تمام پذیرای هزاران گونه ی زیست محیطی است که بسیاری از آن ها بر ما ناشناخته اند. علی الخصوص موجودات زیر آب که دسترسی به آن ها گاه غیرممکن است و بسیاری فقط تصادفی، و فقط به اراده ی آفریننده ی این شگفتی ها، خود را به انسان نشان داده و کشف شدند. امیدوارم از مطالعه ی این مجموعه که حاصل گردآوری از سایت های مختلف است لذت کافی ببرید.
نویسنده : سمانه معزی
تعداد صفحه : 172
حجم فایل : 5,170 کیلوبایت
لینک دانلود مستقیم کتاب