مایه حیات

مزه آب ، مزه زندگى

سایت فعال ما: دنیا آی‌تی

آب را ول نکنیم .

پست ثابت

۲۷ آذر ۹۳ ، ۰۰:۲۱ ۱۹ نظر موافقین ۱۴ مخالفین ۰
محمد اسکندری خسروشاهی

تولید حباب‌های هوا برای کمک به حل بحران جهانی آب

به گزارش سرویس فناوری ایسنا منطقه خراسان، پیش‌بینی می‌شود که تا سال 2030 با 40 درصد کاهش ذخیره آب‌های بهداشتی در جهان روبه‌رو خواهیم شد. سازمان اقتصاد جهانی بحران آب را اولین بحرانی که جوامع با آن رو‌به‌رو هستند، عنوان کرده ‌است.

در عین حال، روزانه دو میلیون تن فاضلاب صنعتی و کشاورزی بدون تصفیه به داخل راه‌آب‌ها و رودخانه‌های جهان تخلیه می‌شود. آیا این امکان وجود دارد که بتوانیم به طور همزمان هر دو مشکل را به کمک راه‌حلی ارزان، موثر و سریع حل کنیم و راهی برای مناسب‌سازی فاضلابها برای استفاده انسانی بیابیم؟

ادامه مطلب...
۰۱ تیر ۹۴ ، ۰۹:۱۳ ۱ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰
محمد اسکندری خسروشاهی

آب بنوشید تا زیبا شوید

محمدرضا کمالی پزشک عمومی و کارشناس طب سنتی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: نوشیدن ‌آب در زیبایی پوست نقش مهمی دارد، زیرا باعث بهبود تیرگی های پوست دور چشم و کاهش جوش‌های صورت می‌شود.

ادامه مطلب...
۲۴ خرداد ۹۴ ، ۱۳:۰۹ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
محمد اسکندری خسروشاهی

تولید سوخت دیزل از آب و هوا

به گزارش سرویس علمی ایسنا، سیستم آزمایشی (پایلوت پلنت) این شرکت که توسط شرکت نوپای Sunfire واقع در شهر درسدن آلمان عملیاتی شده، ماه جاری میلادی نخستین نمونه «دیزل الکتریکی» را تولید کرد.

ادامه مطلب...
۲۳ خرداد ۹۴ ، ۱۳:۱۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمد اسکندری خسروشاهی

چگونه با یک لیوان آب ماشین خود را تمیز کنیم؟

 

gallery-1432242592-ford-f-150-desert

در حال حاضر جهان با بحرانی به نام کم آبی رو به رو است و از این رو دیگر هر فردی باید مصرف آب خود را کاهش دهد تا جهان کمتر با این مشکل دست و پنجه نرم کند. در این میان شستشوی ماشین‌ها نیز یک موضوع جنجالی است که بسیاری با وجود این که علاقه بسیار زیادی به تمیز بودن خودروی خودشان دارند، اما با سوالی در خصوص مصرف آب مواجه می‌شوند و نمی‌دانند که تمیز بودن ماشینشان مهم‌تر است یا میزان مصرف آب. البته که هر دو مهم هستند اما در این مقاله تصمیم داریم تا راه‌هایی را فرا بگیریم که از طریق آن‌ها قادر باشیم با یک لیوان آب، تمام خودروی خود را تمیز کنیم. پس همراه ما باشید.

ادامه مطلب...
۰۴ خرداد ۹۴ ، ۲۱:۳۹ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
محمد اسکندری خسروشاهی

نوشیدن آب یخ باعث خستگی می‌شود

آیا شما هم جزو افرادی هستید که سر غذا و بعد از آن لیوان لیوان آب یخ سر می‌کشید؟ تصور می‌کنید اگر این کار را نکنید انگار که غذا نخورده‌اید یا عطشتان فروکش نکرده است؟ باید بدانید هر بار که بعد از غذا آب یخ سر می‌کشید به سلامتی خود آسیب می‌زنید.

درست است که اکثر متخصصان توصیه می‌کنند آب را بعد از صرف غذا (نه در بین غذا) میل کنید اما مقصود نوشیدن آب یخ نیست. در این مطلب بیشتر در این خصوص صحبت می‌کنیم. لطفاً با ما همراه باشید.

ادامه مطلب...
۰۳ خرداد ۹۴ ، ۱۳:۰۹ ۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
محمد اسکندری خسروشاهی

وضعیت آب های جهان

وضعیت آب های جهان

در هزاره ی سوم ، 15 چالش جدی ، دنیا را مورد تهدید قرار می دهد که بعد از عامل جمعیت ؛ آب دومین چالش جدی بشر خواهد بود .زمانی ، آب را نعمتی پایان ناپذیر می پنداشتیم ، ولی آب به گونه ای روزافزون ، در مکان و زمانی که به آن نیاز داریم در دسترس نیست و در مناطقی که...

ادامه مطلب...
۲۷ ارديبهشت ۹۴ ، ۲۳:۲۹ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
محمد اسکندری خسروشاهی

اینفوگرافیک آب (به زبان انگلیسی)

 

MayeHayat.blog-3-infografic.jpgMayeHayat.blog-2-infografic.jpgMayeHayat.blog-1-infografic.jpgMayeHayat.blog-4-infografic.jpg

برای مشاهده در اندازه اصلی به ادامه مطلب بروید...

ادامه مطلب...
۲۳ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۴:۰۷ ۲ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
محمد اسکندری خسروشاهی